Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale

• Decrease font size

Klasa Ib i Stara Synagoga

Email Drukuj PDF

Dnia 14 lutego my (uczniowie klasy 1b) wybraliśmy się na wycieczkę na piękny krakowski Kazimierz, aby zwiedzić Starą Synagogę znajdującą się na ulicy Szerokiej. Wyruszyliśmy po trzech lekcjach i około godziny 12.40 rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pan przewodnik oprowadził nas po synagodze, przybliżył historię Żydów w Polsce, ich zwyczaje, tradycje i życie codzienne. Wszyscy z zaciekawieniem słuchali jego opowieści i oglądali wnętrze świątyni żydowskiej, gdyż różni się ona od naszego katolickiego kościoła.

Zwiedzanie trwało niewiele ponad godzinę i później część  osób wraz z Panią Łuszcz wybrała się do kina. Obejrzeliśmy "Poradnik pozytywnego myślenia", który okazał się strzałem w dziesiątkę. Film wszystkim przypadł do gustu. Po wyjściu z kina, pieszo udaliśmy się na dworzec autobusowy, by wrócić do Skały. Po drodze natrafiliśmy na miejsca, w których można było zabrać sobie kapsle (magnesy) firmy Tymbark z walentynkowymi napisami. Każdy z nas znalazł coś dla siebie. Zmęczeni lecz zadowoleni ze zwiedzania, ciekawego filmu i kapselków wróciliśmy wieczorną porą do Skały i później do domów.